Zadanie domowe z historii

Miałam dzisiaj niezwykłą okazję prowadzić warsztaty n/t zadań domowych z historii w ramach Festiwalu Nowe Inspiracje organizowanego przez RODN "WOM" w Katowicach.. Prezentowałam kilka przykładów z moich lekcji.


By rozmawiać o zadaniach domowych trzeba sobie przede wszystkim na pytanie, czym ono jest, co wchodzi w jego skład i co uznamy za zadanie lub pracę domową. Czy to tylko tradycyjne ćw. 5/23, czy może być bardziej twórcze? Szeroka dyskusja na ten temat toczy się na fanpage'u rewelacyjnej inicjatywy "Zadaję z sensem" -> https://www.facebook.com/zadajezsensem

Warto przede wszystkim zaznaczyć i sobie oraz uczniom, jaki jest cel zadania domowego.
Kilka przykładów:
- utrwalenie wiedzy,
- wykorzystanie wiedzy,
- kształtowanie umiejętności,
- wykorzystanie zainteresowań i talentów uczniów,
- rozwój talentów/zainteresowań,
- praca w grupie lub praca indywidualna,
- szansa na dobrą ocenę :)

Zasady zadań domowych:
- jasne kryteria oceny,
- pozytywne wzmocnienie,
- precyzyjne zasady wykonania zadania,
- omówienie efektów zadania domowego (zwrócenie uwagi na plusy i co można by poprawić),
- dobrowolność (nie przynosisz - trudno, twoja strata),
- szansa dla każdego na lepszą ocenę, ale też ponoszenie konsekwencji i świadomość zmarnowania szansy, gdy się go nie odda.

Przykłady zadań domowych:
- wykonanie kart timeline (ważne są szczegółowe wytyczne, co do formy, ale i wcześniejsze ustalenie, jakie wydarzenia mają się na nich znaleźć),
- plakaty propagandowe np. Napoleona Bonaparte,
- ulotki polskich partii politycznych (PPS, PSL, SDKPiL, endecja),
- memy (można określić np. by pracować tylko na twórczości Jana Matejki),
- zadania domowe na kahoocie, quizizzie, czy quizlecie ---> www.quizlet.com
- tworzenie fakebooków za pomocą ---> www.classtools.net
- lapbooki.

Inspirująca strona --> doklasy.pl

Komentarze

Popularne posty