Memy, czyli jak to widzą uczniowie



To nie pierwszy raz, gdy wspominam o memach na lekcjach. Jednak nigdy nie robiłam "zlecałam" zadania na taką wielką skalę.
1. Memy mieli zrobić uczniowie w ramach dużego wyzwania, składającego się z 8 zadań. To pierwsze wyzwanie - na rozgrzewkę.
2. Poznali dokładne wytyczne wyzwania. Nagrałam je, by w czasach nauczania zdalnego nie było żadnych wątpliwości, że coś ktoś nie usłyszał. Do nagrania dołączona jest prezentacja.
3. Uczniowie mieli przestrzeń w postaci padletu, gdzie mieli umieszczać memy i jednocześnie mogli widzieć swoje prace.
4. Punktacja wg wcześniejszych wytycznych: hasło, dobór tła, estetyka.

Plusy
+ uczniowie mają okazję wykazać się kreatywnością
+ ich świat i możemy go poznać, ich punkt widzenia oraz rozumienie rzeczywistości
+ element humorystyczny
+ pretekst do rozmowy, dyskusji - nawet jeśli treść jest niewłaściwa - to rozmawiamy o tym, dlaczego tak nie powinno być

Minusy
- nie każdy przekaz jest dla mnie zrozumiały i na pewno wymaga przedyskutowania z uczniami
- przesyłanie gotowych memów (tak nauczyciel też zna się na internetach)
- niewłaściwa treść, przekroczenie granic smaku


Poniżej znajdziecie kilka - moim zdaniem - najlepszych memów.



Memy szkolne są jednym z najczęściej pojawiających się wśród uczniowskich dzieł!



 








Komentarze

Popularne posty