Krok po kroku


W ramach odkrzesłowienia, ale lekcji bez prądu - propozycja lekcji "Krok po kroku".

Skąd pomysł?

Po pierwsze kwestia komputera. Czasami odnoszę wrażenie, że bardzo się od niego uzależniliśmy na lekcjach. I to nie tylko kwestia elektronicznego dziennika, ale przygotowania do lekcji. Szybciej, łatwiej jest znaleźć filmik na Youtube, wyświetlić grafikę, prezentację niż coś narysować, powycinać, przeszukać książki itd.

Dlatego lubię odejść od tej formy na rzecz tzw. tradycyjnej i epoki kredy :D To dla mnie zdrowe, ale i uczniowie choć na chwilę mogą odpocząć od technologii, do której i tak wrócą na przerwie.

Po drugie. Mam przestrzeń w postaci auli, sporo miejsca. No i jak długo uczniowie mogą siedzieć w ławkach? Warto, by tą przestrzeń wykorzystać, by wstali.

Po trzecie tematyka związana z ekspansją, wojną, rozwojem imperium. Chciałabym, by uczniowie zobaczyli jak krok po kroku państwa zamieniają się w potęgi i imperia, jak uzależniają od siebie kolejne państwa, ziemie. Być może w ten sposób bardziej zwizualizują sobie pewien proces.

Pierwsze tematy, jakie chcę tym sposobem zrealizować to II wojna światowa i agresja III Rzeszy oraz ZSRS. Drugi to rozwój Imperium Rzymskiego. Oba tematy realizowane w szkole ponadpodstawowej. Ciekawa jestem efektów i skuteczności!

By móc zrealizować lekcję, przygotowałam specjalne karty osobno dla III Rzeszy i osobno dla ZSRS. Do tego karty, które pozwolą mi stworzyć oś czasu. Uczniowie zapoznają się krok po kroku z agresją obu państw w Europie, jakie kraje i w którym roku udaje się im podbić. Następnie dostaną mapy konturowe Europy i spróbują odtworzyć to, co przed chwilą obejrzeli i w pewnym stopniu doświadczyli.




I karty przygotowane na lekcje o Imperium Rzymskim - ekspansja w okresie republiki i cesarstwa.



Komentarze

Popularne posty