Do Rodziców i Uczniów


Szanowni Rodzice
Kochani Uczniowie
Za nami dwa trudne tygodnie, podczas których z dnia na dzień nie było wiadomo, co się wydarzy. To czas samotności, mimo solidarności. To czas ciężkich wyborów.
Szanowni Rodzice!
Chciałam bardzo serdecznie podziękować za zrozumienie i wsparcie, jakie dostałam w tym czasie. To naprawdę wiele dla mnie znaczy i wzmacnia. Dodaje skrzydeł.
Kochani Uczniowie!
Mimo, że sala lekcyjna świeci pustkami i w sercu smutek, to tak naprawdę lekcja cały czas się toczy. Lekcja z edukacji obywatelskiej. Chcę, żebyście wiedzieli, że strajk absolutnie nie jest wymierzony w Was. Rozmawialiśmy zresztą o nim przed 8 kwietnia. Rozmawialiśmy o sytuacji edukacyjnej, w jakiej się znaleźliście jako uczniowie klas III gimnazjum, klas 8 szkoły podstawowej. W ogóle dużo rozmawialiśmy i na lekcjach i poza nimi i myślę, że rozumiecie ten wybór. Znacie mnie i wiecie, jakie wyznaje wartości i o co walczę.
Wiecie, że Was LUBIĘ i bardzo, bardzo mi Was brak. Tego gwaru, trudnych pytań, kąśliwych uwag. Wszystkich mi brak.
Jednak ten strajk toczy się również o Waszą przyszłość, o szkołę na miarę XXI wieku, by nie tylko realizować przeładowaną podstawę programową, ale kształcić umiejętności, przygotować Was do życia. Byście mieli czas dla siebie, dla przyjaciół, czas na pasje, rozwój zainteresowań, ale i poleniuchowanie. Myślę, że nie raz doświadczyliście czaru projektów, dodatkowych zajęć. Obserwowaliście i doświadczaliście, ile dają debaty, spotkania, wyjazdy, kreatywne myślenie i czas. Czas na to, by poćwiczyć i utrwalić, a przede wszystkim sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności w działaniu! Czas na doświadczenie! Czas na przekonanie się jak to jest w życiu.
Poznaliście również magię wolontariatu, to poczucie, że zrobiło się, coś ważnego. Coś, co wywołało uśmiech na twarzy drugiego człowieka. Rozwijaliście swoją empatię.
Mam nadzieję, że za niedługo się zobaczymy. Usiądziemy i tradycyjnie porozmawiamy. Wysłuchamy się i wsłuchamy się w siebie.
Nie raz pokazaliście, że jesteście w tym rewelacyjni, że wystarczy hasło i jesteście. W tym czasie byłam, jestem i będę z Wami, mimo, że się nie widzimy.

Tymczasem - szkoda, że nie osobiście - przesyłam świąteczna życzenia 

Z najserdeczniejszym pozdrowieniem
Anna Skiendziel


Komentarze

Popularne posty