Podsumowanie szkolenia z edukacji regionalnej - duet IZA&ANIA



Podsumowanie szkolenia


O rozpoczęciu kursu dla nauczycieli z edukacji regionalnej pisałam TUTAJ 

3 lipca 2020 r. oficjalnie zakończyłyśmy miesięczny kurs. 

Co się takiego zadziało w ciągu tego miesiąca i jak to wyglądało?

- Kurs prowadzony był poprzez platformę Teams i składał się z dwóch modułów: uczniowski i nauczycielski. Każdy uczestnik szkolenia musiał zrealizować zadanie z każdego z modułów.

- Na część uczniowską składało się:
  • stworzenie mema
  • herstoria na fakebooku
  • debata na kialo-edu
  • mroczna historia nagrana na flipgrodzie
  • miniprojekt
  • ja, moje miejsce - book creator
  • zespołowe możliwości canvy
- Część nauczycielska:
  • List w butelce
  • Goose chase
  • Pokój zagadek na forms

Efekty były dla nas zaskakujące. Oczywiście założyłyśmy sobie konkretne cele, ale zaangażowanie uczestników sprawiło, że znacznie poszerzyłyśmy się nasze wnioski.

I tak!

  1. Kwestie związane z regionalizmem, dziedzictwem lokalnym zostały przepracowane. Wszyscy uczestnicy - zgodnie z założeniami - pracowali bazując na przykładach związanych ze swoją małą ojczyzną. 
  2. Świeże spojrzenie na regionalizm oraz zaproponowane metody i narzędzia. My - jako prowadzące szkolenie - też się czegoś nowego nauczyłyśmy. Uczestnicy nas bardzo pozytywnie zaskoczyli niektórymi rozwiązaniami i efektami zadań. Dzięki czemu mogłyśmy same na nowo odkryć m.in. część aplikacji. Dla nas to niezwykle cenne doświadczenie.
  3. Nauczyciele mogli wcielili się w role uczniów. Niejednokrotnie po latach doświadczyli wszystkiego, co na co dzień dotyczy naszych uczniów - emocje, presja czasu itd.
  4. Forma on-line szkolenia dała możliwość swobodnego rozplanowania działań i jednocześnie większego poczucia odpowiedzialności. Wprawdzie był wyznaczony termin oddania prac, ale każdy we własnym zakresie mógł zdecydować kiedy i jak pracuje oraz jaki ostatecznie będzie zrobione zadanie.
  5. Uczestnicy w większości porzucili utarte schematy metodyczne, zapomnieli o 45-minutowej lekcji. Widać było - szczególnie w propozycjach zadań nauczycielskich - że mają zaufanie do swoich uczniów, są otwarci na nowe i kreatywne rozwiązania.
  6. Mogłyśmy poznać osobistą perspektywę uczestników. Dowiedzieć się jak postrzegają edukację, edukację regionalną, pracę z uczniem, ale i własny region, miejscowość, korzenie.
  7. Użycie aplikacji i technologii w celu przepracowania problemu, a nie dla samego faktu jej użycia. 
  8. Statystyki kursu też są imponujące - 18 uczestników wykonało 81 zadań!!! To oznacza, że mimo mininalnych wytycznych, znaczna część przepracowała większą część zaproponowanych przez nas zadań.

Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem, dziękując jednocześnie za zaufanie organizatorom i uczestnikom.

Jeden z wyróżnionych memów

Pokój zagadek
Regionalnie zakręceni nauczyciele - grupa dedykowana regionalistom i edukacji regionalnej

Prace uczestników na wakelet

Prowadzące i uczestnicy
Prowadzęce, organizatorka i uczestnicy

Komentarze

Popularne posty