Podsumowanie szkolenia z edukacji regionalnej - duet IZA&ANIA
O rozpoczęciu kursu dla nauczycieli z edukacji regionalnej pisałam TUTAJ
3 lipca 2020 r. oficjalnie zakończyłyśmy miesięczny kurs.
Co się takiego zadziało w ciągu tego miesiąca i jak to wyglądało?
- Kurs prowadzony był poprzez platformę Teams i składał się z dwóch modułów: uczniowski i nauczycielski. Każdy uczestnik szkolenia musiał zrealizować zadanie z każdego z modułów.
- Na część uczniowską składało się:
- stworzenie mema
- herstoria na fakebooku
- debata na kialo-edu
- mroczna historia nagrana na flipgrodzie
- miniprojekt
- ja, moje miejsce - book creator
- zespołowe możliwości canvy
- Część nauczycielska:
- List w butelce
- Goose chase
- Pokój zagadek na forms
Efekty były dla nas zaskakujące. Oczywiście założyłyśmy sobie konkretne cele, ale zaangażowanie uczestników sprawiło, że znacznie poszerzyłyśmy się nasze wnioski.
I tak!
- Kwestie związane z regionalizmem, dziedzictwem lokalnym zostały przepracowane. Wszyscy uczestnicy - zgodnie z założeniami - pracowali bazując na przykładach związanych ze swoją małą ojczyzną.
- Świeże spojrzenie na regionalizm oraz zaproponowane metody i narzędzia. My - jako prowadzące szkolenie - też się czegoś nowego nauczyłyśmy. Uczestnicy nas bardzo pozytywnie zaskoczyli niektórymi rozwiązaniami i efektami zadań. Dzięki czemu mogłyśmy same na nowo odkryć m.in. część aplikacji. Dla nas to niezwykle cenne doświadczenie.
- Nauczyciele mogli wcielili się w role uczniów. Niejednokrotnie po latach doświadczyli wszystkiego, co na co dzień dotyczy naszych uczniów - emocje, presja czasu itd.
- Forma on-line szkolenia dała możliwość swobodnego rozplanowania działań i jednocześnie większego poczucia odpowiedzialności. Wprawdzie był wyznaczony termin oddania prac, ale każdy we własnym zakresie mógł zdecydować kiedy i jak pracuje oraz jaki ostatecznie będzie zrobione zadanie.
- Uczestnicy w większości porzucili utarte schematy metodyczne, zapomnieli o 45-minutowej lekcji. Widać było - szczególnie w propozycjach zadań nauczycielskich - że mają zaufanie do swoich uczniów, są otwarci na nowe i kreatywne rozwiązania.
- Mogłyśmy poznać osobistą perspektywę uczestników. Dowiedzieć się jak postrzegają edukację, edukację regionalną, pracę z uczniem, ale i własny region, miejscowość, korzenie.
- Użycie aplikacji i technologii w celu przepracowania problemu, a nie dla samego faktu jej użycia.
- Statystyki kursu też są imponujące - 18 uczestników wykonało 81 zadań!!! To oznacza, że mimo mininalnych wytycznych, znaczna część przepracowała większą część zaproponowanych przez nas zadań.
Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem, dziękując jednocześnie za zaufanie organizatorom i uczestnikom.
![]() |
Pokój zagadek |
![]() |
Prace uczestników na wakelet |
![]() |
Prowadzące i uczestnicy |
Komentarze
Prześlij komentarz