Powstańcy warszawscy nie są anonimowi




W jednej z popularnych programów śniadaniowych obejrzałam reportaż o powstańcu warszawskim, który jest częstym gościem w pewnej szkole podstawowej. Uczniowie mówią do niego "dziadek". To jego szkoła, uczęszczał do niej przed wojną, uczył się w niej potajemnie w czasie wojny. A potem walczył w powstaniu, w oddziale "Chrobry II", na Woli. Jednak nie to mnie zaskoczyło a warunki, w jakich żyje...
LINK --->  Powstaniec. Jego domem jest szkoła


Zainspirowało mnie to do głębszego pochylenia się nad konkretnymi powstańcami i ukazania, że powstańcy warszawscy nie są anonimowi. Tym bardziej, że uczestniczymy w projekcie BohaterOn.
Zawsze uważałam, że nie można uczyć tylko suchych faktów. Uczniowie muszą poznać ludzi, nie daty i liczby.

Zadanie 1:
Przygotuj w grupach 2-3 osobowych kartę z kroniki dotyczącą konkretnego powstańca warszawskiego
Jak? Technika dowolna. Format max A2.


Zadanie 2:
Debata - za i przeciw. Przygotuj po trzy argumenty za i przeciw.
Teza: Powstanie warszawskie było narodową katastrofą.

Termin: 26 luty 2018 r.

Gdzie szukać?
1. http://pamiec.pl/pa/kalendarium-1/14045,1-sierpnia-1944-roku-o-1700-tzw-godzinie-W-na-mocy-rozkazu-komendanta-glownego-A.html
2. http://bohateron.pl/powstancy/
3. http://www.polska1918-89.pl/akcja-burza-i-powstanie-warszawskie,225.html
4. https://www.1944.pl/
5. http://www.pamiec.pl/pa/biblioteka-cyfrowa/dodatki-do-prasy/14019,Specjalny-dodatek-IPN-o-Akcji-Burza.html

Komentarze

Popularne posty